Mówi się, że „jemy oczami”. Faktem jest, że nie tylko nasz apetyt na dokładkę deseru rośnie przez pobudzone zmysły. Podobnie działa na nas fotografia produktu, szczególnie podczas przeglądania ofert sklepów internetowych. Chcemy więcej i więcej, gdy widzimy pięknie przygotowane zdjęcia. Jest to zauważalne w branży odzieżowej, gdzie najczęściej odwiedzanymi butikami są te z najładniejszymi zdjęciami. Jak widać fotografia produktu gra pierwsze skrzypce w procesie sprzedaży internetowej. Dlaczego jest tak ważna i komu ją zlecić?
Fotografia produktu – warto zatrudnić specjalistę
Co tu dużo rozmyślać… Samodzielnie w końcu trudno o zrobienie zdjęcia, które porwie tłumy i przyczyni się do wzrostu liczby transakcji na stronie. Amatorskie zdjęcia mogą być ładne, ale jednak zazwyczaj lepiej sprawdzają się te profesjonalne – lepiej oddające kolor, strukturę materiałów i kroje ubrań. Walka o względy klienta toczy się na wielu polach, dlatego jeśli chodzi o zdjęcia, nie warto na tym oszczędzać. Profesjonalny fotograf przygotuje zarówno packshot odzieży, jak i sesje stylizowane. Prawdziwym hitem jest połączenie fotografii wraz z obrazem video. Dzięki temu otrzymuje się packshot odzieży, czyli serię ruchomych zdjęć, umożliwiających dokładne obejrzenie produktu z każdej strony. Nikt już nie kupi kota w worku, packshot odzieży przybliży najdrobniejsze szczegóły. O ile podczas zakupów w galerii handlowej działają na klientów różne bodźce (np. te osiągane za pomocą marketingu zmysłów), tak shopping online sprowadza się do reakcji zmysłu wzroku.
Rola fotografii produktu
Odpowiednio dobrana kolorystka sesji, właściwe wyeksponowanie produktu, profesjonalne oświetlenie i mamy to! Oto fotografia produktu, która ma szansę zmienić losy danej rzeczy. Wykonane przez profesjonalistów packshoty mogą być wzbogacone o krótki podkład muzyczny oraz napisy. Wówczas powstaje coś na kształt reklamy, którą z powodzeniem można wykorzystywać w mediach społecznościowych w celach promocyjnych marki. Odpowiednio przygotowana fotografia lub film ma realne przełożenie na wyniki sprzedażowe. To reklama sama w sobie. Z jednej strony ma za zadanie pokazać produkt takim, jaki jest, a z drugiej nieco zaintrygować, zaciekawić. To nie jest łatwe zadanie dla fotografa. Zdjęcie może sterować emocjami odbiorców, nawet jeśli jest to zdjęcie produktowe. Coraz mniej widzi się w sieci sztampowych zdjęć ubrać w sklepach – nadszedł czas na wystylizowane kompozycje, złożone w packshot odzieży.