Nie ma wątpliwości, że flota aut jest niezbędnym narzędziem w strukturach każdej działalności gospodarczej. Okazuje się, że pojazd mechaniczny może pełnić nie tylko funkcję doskonałego środka komunikacji, ale bardzo często sprawdza się jako element strategii reklamowej. Co ciekawe, reklama na samochodzie przeważnie traktowana jest jako dodatkowa forma kontaktu z potencjalnym klientem. Specjaliści do spraw reklamy potwierdzają, że jest wręcz niezbędnym elementem w całościowej strategii. Przedstawiamy największe zalety reklamy umieszczonej na samochodzie służbowym.
Duże zasięgi
Im bardziej rozbudowana jest flota aut w firmie, tym przekaz może docierać do większej liczby potencjalnych zainteresowanych. Jeśli pojazdy wykorzystywane są do delegacji na dużych odległościach, zasięgi stają się tym większe.
Niski koszt
Nie ma wątpliwości, że reklama zewnętrzna na samochodzie jest relatywnie tania, jeśli pod uwagę weźmiemy nie tylko inne możliwości przekazu, ale też ich efekty. Reklama samochodowa jest też trwała, co oznacza, że przedsiębiorca musi zainwestować w nią tylko raz. Przykładem mogą być naklejki reklamowe na szybach auta, tzw. koguty na dachu czy ramki na tablice rejestracyjne. Oczywiście wszystkie te formy można stosować jednocześnie, zwiększając tym samym widoczność przekazu. O ile naklejki są dobrze widoczne, ale za to mogą nieco rozpraszać kierowców i innych uczestników ruchu drogowego, tak już ramki do tablic rejestracyjnych pozwalają umieszczać subtelne informacje, które i tak dostrzeże potencjalny klient.
Dobra skuteczność
Stałe używanie samochodu służbowego zwiększa skuteczność reklamy zewnętrznej, która jest na takim pojeździe umieszczona. Eksperci do spraw reklamy przyznają, że reklama na samochodzie wykazuje lepszą skuteczność niż ulotki i inne materiały typu POS. To typowa reklama informacyjna, nie jest nachalna, spotyka się z pozytywnym odbiorem targetu.
Przekaz uniwersalny
Kolejnym atutem jest to, że reklama samochodowa może być skuteczna bez względu na branżę, w jakiej działa firma. Najczęściej korzystają z niej firmy z sektora motoryzacyjnego czy nieruchomości, ale tak naprawdę żadna branża nie zostaje w tym przypadku wykluczona. O ile informacja na reklamie będzie wyraźna i spójna z działalnością firmy, może odnieść spory sukces. Nierzadko wystarczy umieścić logotyp, główne hasło reklamowe czy dane teleadresowe, by te zostały zapamiętane przez uczestników ruchu drogowego. Pamiętajmy też, że reklama na pojeździe mechanicznym trafia nie tylko do kierowców, ale także do pasażerów oraz pieszych.