projektowanie opakowań

Wraz z rozwojem technologii produkcja opakowań zmienia się nie do poznania. Wdrażane nowoczesne metody produkcji oraz świeże spojrzenie na rolę opakowania sprawiają, że dzisiaj są one wyrobem wysokiej jakości, który stanowi istotne narzędzie w codziennej rywalizacji o klienta.

Jakie funkcje pełni opakowanie?

Podstawowym zadaniem opakowania jest ochrona jego zawartości przed uszkodzeniem i wpływem czynników zewnętrznych. Dotyczy to każdej branży podobnie jak fakt, że opakowanie jest również źródłem informacji na temat składu produktu oraz jego producenta. Dlatego dzisiaj opakowanie może być również nośnikiem emocji, które mogą mieć decydujący wpływ na decyzje zakupowe klientów. Wszystko jednak zależy od technologii, jakie zostaną wykorzystane do jego produkcji.

Zlecenie przygotowania projektu

Projektowanie opakowań wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Jeśli w naszym zespole nie posiadamy specjalistów w tym zakresie, to zawsze możemy nawiązać współpracę z firmą realizującą tego typu zlecenia. Lecz wtedy nie zapominajmy o przekazaniu naszego briefu z najistotniejszymi informacjami dotyczącymi naszej marki oraz produktu. Zawarte w nim informacje dobrać metody przekazu informacji oraz content.

Projektowanie opakowania a marketing sensoryczny

Jeśli posiadamy już kilka propozycji designu opakowania, to warto wówczas zwrócić uwagę na istotny czynnik, jakim jest marketing sensoryczny. Stanowi on nieodłączny element wielu strategii marketingowych zarówno dużych, jak i małych firm. Jego skuteczne wykorzystanie wpływa na atrakcyjność produktu, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Dzieje się tak za sprawą oddziaływania na poszczególne zmysły na różne sposoby poprzez m.in. kolorystykę, układ treści, zdjęcia oraz tekst. Dlatego każdy z tych elementów powinien być dobrze wyeksponowany, co pozwoli zwrócić uwagę klienta. Jednak nie można również zapominać o sposobie wydruku takiego opakowania. Tutaj mogą być wykorzystane nowoczesne technologie, które pozwolą zastosować marketing sensoryczny w praktyce. Przykładem takiego rozwiązania jest lakierowanie druku, którego zadaniem jest uzyskanie efektu wypukłości druku. Zastosowanie warstw i różnych powierzchni uwzględnionych w projekcie opakowania sprawia, że klient podczas zapoznania się z treścią opakowania może poczuć przekazywane informacje. Różna powierzchnia wybranych fragmentów treści lub zdjęć jest sposobem na przekazywanie bodźców sensorycznych poprzez dotyk. Dzięki temu nasz produkt postrzegany jest jako ekskluzywny i lepszy od innych konkurencyjnych marek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here