Zwyczaj wysyłania pocztówek i kartek z życzeniami nie zanikł, a potwierdzeniem tego jest natłok listów i kart, które są dostarczane przed świętami do naszych domów. Właśnie to święta, zarówno Bożego Narodzenia, jak i Wielkanocy, są okazją, podczas której obdarowujemy swoich bliskich, rodzinę, przyjaciół dobrym słowem zapisanym na pięknej karcie.

Rodowód kartek pocztowych sięga połowy XIX wieku. To właśnie wtedy, na Wyspach Brytyjskich dyrektor Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie zlecił przygotowanie hurtowej, bo liczącej około tysiąca, liczby pocztówek. Kolejne lata utwierdzały wszystkich w przekonaniu, że ten sposób komunikacji i informacji sprawdza się bez zarzutów. Ilość listów i kart pocztowych, które zostały wysyłane na całym świecie może bezapelacyjnie świadczyć o prawdziwej rewolucji, która z powodzeniem trwała aż do początku XXI wieku, kiedy elektroniczne odpowiedniki kartek pocztowych i listów – maile- zaczęły je wypierać. Czy całkowicie skutecznie i nieodwracalnie? Jak się okazuje – nie do końca. Istnieje bowiem wiele różnych okazji i sytuacji, w których tradycyjna kartka pocztowa będzie miała ogromna wartość.

Choć żyjemy w dobie komputeryzacji, maili, a życzenia z wszelkich okazji spływają właśnie tymi drogami, to tradycja wysyłania klasycznych pocztówek jest wciąż żywa. Można zaryzykować stwierdzenie, że obecnie powrót do takich nieco archaicznych form jest bardzo na czasie, bowiem dzięki niemu można w dokładny sposób spersonalizować i dopasować kartkę do okazji i dla konkretnego odbiorcy. Mowa nie tylko o osobach prywatnych, przyjaciołach i członkach rodziny, ale pocztówki wysyłane z okazji świąt są także doskonałym sposobem na budowanie relacji między partnerami biznesowymi, kontrahentami, klientami i wspólnikami.

Pocztówki stały się więc swego rodzaju narzędziem marketingu – wysyłane do partnerów biznesowych z okazji świąt czy Nowego Roku dobrze świadczą o firmie i jej zarządzie. To także sposób na zacieśnienie relacji lub ich poprawę. Warto zadbać o to, by pocztówki wysyłane z ramienia naszej firmy były wyjątkowe i nieszablonowe, jednym z miejsc, na których możemy zamówić piękne i niespotykane kartki świąteczne, jest strona www.kartkaswiateczna.pl. Wiele kolekcji – począwszy od tradycyjnych przez nowoczesne aż do eleganckich – spełni wymagania nawet najbardziej wybrednych klientów. Do życzeń wyrażonych na pięknej pocztowce można dołączyć także funkcjonalny upominek – kubki, koszulki, gadżety biurowe doskonale przypominać będą o życzliwości i dobrej współpracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here