Rozpoczynasz swoją przygodę z reklamą AdWords? Nawet, jeśli zlecasz ją agencji marketingu internetowego, warto abyś wiedział, jakich błędów należy przy niej unikać. Dlaczego? Dzięki temu dowiesz się, jak nie stracić pieniędzy oraz czasu – a przede wszystkim Klientów. Oto kilka najczęstszych oraz najbardziej rażących błędów podczas tworzenia promocji w Google AdWords.
Niewłaściwe słowa kluczowe
Co oznacza użyte przez nas stwierdzenie? Chodzi o frazy kluczowe, które będą zbyt ogólne, zbyt szeroko dopasowane lub, co gorsza, nieodpowiednie do produktu czy usługi. Błędem jest także niewybieranie wykluczeń, gdy stosuje się dopasowanie przybliżone.
Dlaczego dopasowanie fraz kluczowych powinno być dla Ciebie priorytetem? Odpowiedź sobie na pytanie – czy chcesz tracić budżet na osoby, które w rzeczywistości nie szukają Twoich produktów? Oczywiście, że nie! Dlatego ważne jest, aby hasła dobrać na tyle odpowiednio, by reklamy wyświetlały się tylko właściwym, zaangażowanym użytkownikom, który potrzebują Twojego produktu!
Nieodpowiednia strategia dla sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej
Musisz pamiętać, iż sieć reklamowa i sieć wyszukiwania to znacznie różniące się od siebie środki promocji. Utożsamianie ich ze sobą powoduje kolejny błąd w AdWords – złe dobranie strategii do każdego z tych kanałów. Ważne jest bowiem to, aby kreacje, stawki oraz inne ustawienia dostosować do specyfiki i charakteru danej sieci. Pozwoli to na efektywne wydawanie budżetu reklamowego, a także… zwiększenie zysków z promocji Google AdWords!
Kierowanie reklam konkretnych produktów do strony głównej
Nikt z nas nie lubi czuć się zwodzony – a takie poczucie możesz wzbudzić w kliencie, który po kliknięciu w reklamę konkretnego produktu, który naprawdę go interesuje, zostaje przekierowany na stronę główną. Przecież odbiorca chce konkretu – podstrony z zobaczoną przez niego rzeczą. Kierowanie reklam na informacje ogólne może sprawić, że użytkownik szybko zniechęci się do Twojej marki.
Poznałeś 3 błędy, popełniane przez osoby tworzące reklamy Google AdWords. Musisz mieć świadomość, że nie są to wszystkie najczęstsze pomyłki, pojawiające się przy tego rodzaju promocji. Chcesz dowiedzieć się, na co jeszcze uważać – a najważniejsze – powierzyć powodzenie swoich produktów w sieci prawdziwym specjalistom? Odwiedź stronę Alte Media https://www.altemedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych oraz skontaktuj się z ekspertami w dziedzinie reklamy internetowej!