Połącz w pary produkty i usługi, które się wzajemnie wspierają

0
328

W dobrym partnerstwie ko-marketingowym, każda ze stron uzupełnia mocne strony i doświadczenie drugiej, jednocześnie kompensując jej braki. Celem tego wszystkiego jest dostarczenie wartości dla klienta, a nie tylko stworzenie wzajemnej promocji. Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu jest wybór produktów i/lub usług, które dobrze do siebie pasują. Po drugie, skup się na wspólnych problemach klientów. Następnie określ, które z nich Twój produkt może rozwiązać. Wykorzystaj segmentację klientów i budowanie persony, aby dostrzec komplementarne produkty i/lub usługi, a następnie przedstaw pomysły, jak możesz to podkreślić w swoich komunikatach.

Połącz kropki

Tworząc kampanię co-marketingową ( choćby w https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/), upewnij się, że jasno komunikuje ona wartość, jaką oba produkty przynoszą klientowi, gdy są używane razem. Możesz wesprzeć ten przekaz referencjami klientów, studiami przypadków i danymi z ankiet. Ponadto, w zależności od rodzaju produktu lub usługi, Ty i Twój współpracownik możecie doświadczyć korzyści płynących ze współpracy z pierwszej ręki i podzielić się swoimi opiniami we wpisie na blogu, filmie wideo lub za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Ustal plan zarządzania projektem

Plan zarządzania projektem pozwoli Ci skutecznie zaplanować kampanię co-marketingową i śledzić postępy w czasie. Zapewni to, że praca jest wykonywana zgodnie z harmonogramem, każdy zaangażowany wie, co robi, a zasoby są odpowiednio dystrybuowane. Ponadto, posiadanie procesu ściśle zorganizowanego w etapy oznaczające kamienie milowe i realizację celów, pozwala na dostrzeżenie problemów w miarę ich pojawiania się. Elementy składowe osi czasu Twojego projektu będą silnie uzależnione od Twoich celów, rodzaju i zakresu kampanii oraz innych unikalnych czynników związanych z Twoją sytuacją.

Na przykład, jeśli podejmujesz się realizacji większego projektu, takiego jak organizacja wydarzenia, stworzenie eBooka lub przygotowanie raportu branżowego, zarezerwuj kilka dodatkowych godzin na przejrzenie wszystkiego i wprowadzenie ewentualnych poprawek. W ten sposób będziesz w stanie przeznaczyć wystarczająco dużo czasu na poprawki i zatwierdzenia w ramach swojego zespołu i z partnerem marketingowym, zapewnia https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/.

Podziel promowane treści

Po zdefiniowaniu celów, ustaleniu oczekiwań i oszacowaniu czasu trwania projektu, nadszedł czas na stworzenie strategii content marketingowej. Zastanów się nad wspólnymi celami i wybierz taki rodzaj wzajemnej promocji, który odpowiada obu stronom. Możesz zdecydować się na wspólnie organizowane wydarzenia, webinaria, filmy, sponsorowane badania, współpracę w mediach społecznościowych i wiele innych. Należy pamiętać, że każdy rodzaj treści przynosi inne rezultaty. Webinaria są projektami edukacyjnymi, badawczymi, które przynoszą korzyści profesjonalistom z branży, podczas gdy współpraca w mediach społecznościowych inspiruje nowe formy komunikacji. Dlatego też, kiedy zdecydujesz, co chcesz osiągnąć za pomocą kampanii co-marketingowej, ważne jest, abyś dopasował treści do mocnych stron marketingowych każdego z partnerów.

Zastanów się, jakich kanałów marketingowych będziesz używać do reklamowania współpracy. Czy będą to Twoje własne media społecznościowe, czy dedykowane strony projektu? Czy będzie to specjalne ogłoszenie prasowe, czy rozesłanie skrzynek PR do influencerów z branży? Niezależnie od tego, co zdecydujesz, ważne jest, aby przekaz używany zarówno przez Ciebie, jak i firmę, z którą współpracujesz, był spójny i docierał do właściwych odbiorców. Na koniec należy zdecydować, jakie aspekty każda ze stron będzie promować. Wspólna kampania marketingowa przyniesie największe korzyści, jeśli Ty i Twój partner będziecie promować różne cechy współpracy. Każdy z was powinien skupić się na unikalnych wymaganiach grupy docelowej i tożsamości marki. To da waszemu sojuszowi przewagę nad konkurencją, poprawiając tym samym świadomość marki i tworząc możliwości dotarcia do jeszcze szerszego rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here