Czym dokładnie są kredyty konsolidacyjne?

0
kredyty konsolidacyjne

Można zaobserwować, że konsolidacja różnego rodzaju kredytów czy pożyczek jest reklamowana jako bardzo wygodna forma zapłaty praktycznie wszystkich posiadanych zobowiązań finansowych w jedno. W ten prosty sposób konsument ma możliwość spłacania tylko jednego kredytu. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w zdecydowanej większości przypadków kredyty konsolidacyjne będą świetnym i opłacalnym rozwiązaniem. Doradca kredytowy powinien jednak pomóc osobie zainteresowanej przekalkulować wszystko przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Jak wygląda praca botanika?– Wymagania i obowiązki

0
botanik

Dla niektórych taka praca może być pracą marzeń. Niestety bardzo często złudne wrażenia dotyczące lekkiej pracy i nikłych obowiązków nie pokrywają się z rzeczywistością. Jeżeli Uwielbiamy kwiaty oraz chcielibyśmy w przyszłości wiązać z nimi nasz zawód, powinniśmy spróbować swoich sił jako botanik. Jest to jednak praca wymagająca i nie każdy może nim zostać. Kim właściwie jest botanik, a także czym się zajmuje? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/praca-botanika/

Kim jest i co należy do obowiązków batonika?

Jest to zawód, który związany jest z nauką. Wymiennie stosuje się określenia biolog. W pracy będziemy opiekować się roślinami, jednak nie będzie to jakby się mogło wydawać takie proste zajęcie. Jest to również praca, w której możemy się nieźle pobrudzić. Nieraz będziemy zmuszeni założyć kalosze, nieprzemakalne odzież oraz wyjechać w teren. Tam będzie czekać aż robactwo, kleszcze oraz komary. Bez względu na warunki atmosferyczne musimy wykonywać swoje czynności zawodowe. Zawód ten będzie wymagał od nas bardzo dużo wkładu fizycznego jak i psychicznego. Poza tym będziemy musieli posiadać umiejętności korzystania z elektroniki. Narzędziem pracy botanika będzie w dużej mierze aparat fotograficzny. Każde zdjęcie, dane, a także wszystkie inne dokumenty należy odpowiednio przygotować. Poza pracą w trenie czeka nas wielogodzinna praca przy komputerze.

Botanik – co robi w pracy?

Botanik o określonej godzinie będzie ubierał się i szykował do pracy. Następnie wyrusza on w teren. To gdzie się wybiera, zależy od zlecenia. Chodzi w tej gównianej eksperymenty przyrodnicze. Jako botanik musimy dbać o każdy gatunek roślin, nie tylko ten, który jest skazany na wyginięcie. Na swojej drodze z pewnością spotkamy wiele utrudnień dotyczących pracy w terenie, a także wielogodzinnego przesiadywania przed komputerem. Jest to zatem praca ciężka i bardzo wymagająca.

Zobacz też: http://www.goforchange.pl/jak-wyglada-praca-stolarza/

Rozwiązania, które usprawniają prowadzenie firmy

0
Rozwiązania, które usprawniają prowadzenie firmy

W obecnym czasie coraz więcej firm i przedsiębiorstw korzysta ze specjalnych rozwiązań, które mają na celu przede wszystkim usprawnić prowadzenie firmy. Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji są narzędzia, które okazują się być bardzo przydatne podczas współpracy zespołowej. Zarządzanie pracą członków zespołu, zawieranie umowy online, monitorowanie aktywności pracowników oraz określanie priorytetów i wyznaczanie poszczególnych zadań jest poważnym wyzwaniem dla każdego pracodawcy, menagera. Ma to bardzo duże znaczenie, szczególnie w obecnej sytuacji kiedy większość z nas pracuje w systemie zdalnym.

Zawieranie umowy przez Internet – Umownik

Warto zaznaczyć, iż istnieje bardzo wiele dobrych rozwiązań, specjalne oprogramowania i programy zarówno płatne jak i darmowe, z których możesz skorzystać aby usprawnić prowadzenie swojej firmy. Większość z nich pozwala realizować projekty bez ekstremalnych zastosowań, które poprawiają pracę całego zespołu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest popularna aplikacja, która umożliwia zawieranie umowy przez Internet. Jest to wygodna i prosta w obsłudze aplikacja, dzięki której podpisywanie kontraktów nie stanowi żadnego problemu. Umownik pozwala na zawarcie umowy przez Internet. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, iż nie ma potrzeby zakładania konta, aby zawrzeć umowę. Cały proces jest zabezpieczony i rejestrowany przez adres IP. Warto dodać, iż program jest cały czas udoskonalany, jest również możliwość skorzystania z podpisu elektronicznego, który jest dodatkowym zabezpieczeniem umowy.

Wirtualna tablica

W Internecie znaleźć można także inne, ciekawe rozwiązania, jednym z często wybieranych jest także Trello, które jest bardzo łatwym w obsłudze i intuicyjnym narzędziem, które pełni funkcję wirtualnej tablicy z karteczkami. Jest to bardzo dobra propozycja, zwłaszcza dla osób, które nie korzystają z bardzo rozbudowanych platform, lecz stawiają na proste, nieskomplikowane narzędzia do planowania i zarządzania wszystkimi zadaniami indywidualnymi a także większymi, grupowymi. Narzędzie jest bardzo przydatne, bowiem dzięki niemu można organizować pracę tworząc specjalne tematyczne tablice, na które można przypinać zdania użytkowników oraz je modyfikować. Trello umożliwia kontrole stanu projektu oraz współpracę i komunikację z innymi użytkownikami.

Jak usprawnić prowadzenie firmy – Google Calendar

Calendar Google może pochwalić się bardzo praktycznym zastosowaniem, bowiem pełni funkcję porządkującą w harmonogramie. Narzędzie posiada bardzo szerokie możliwości oraz uniwersalne zastosowanie. Pomaga w planowaniu i zarządzaniu zadaniami zarówno w planach kwartalnych, półrocznych oraz krótszych takich jak: miesięczne, tygodniowe i dzienne. Kalendarz jest idealnym narzędziem do długoterminowego planowania. Świetnie współpracuje z innymi aplikacjami takimi jak: Trello oraz Asana. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz mieć wgląd w to co dzieje się w innych kalendarzach. Głównym zadaniem kalendarza są przypomnienia oraz projektowanie własnej listy zadań. To wszystko pozytywnie wpływa na jego funkcjonalność.

Wszystkie dostępne narzędzia są dobrymi rozwiązaniami, które mają na celu zdecydowanie usprawnić działanie firmy, zawieranie umów online, długoterminowe planowanie. Są to funkcje bardzo przydatne zwłaszcza w obecnym czasie.

Jak archiwizować dokumenty w przedsiębiorstwie?

0
system elektronicznego obiegu dokumentów

Każde przedsiębiorstwo ma obowiązek przechowywania i archiwizowania dokumentów. Chodzi w szczególności o dokumenty księgowe, rachunkowe, podatkowe oraz dokumenty dotyczące stosunku pracy pracowników.

Przedsiębiorstwo ma także obowiązek odpowiedniego chronienia i katalogowania przechowywanych dokumentów. Ma to szczególne znaczenie podczas kontroli Urzędu Skarbowego lub Inspekcji Pracy. Warto jest mieć wtedy dokumenty w odpowiednim porządku tak, aby, jak najszybciej trafić do szukanych akt. A może być to w niektórych przypadkach trudne, gdyż niektóre dokumenty trzeba przechowywać nawet 50 lat. Jak w takim razie przechowywać dokumenty w przedsiębiorstwie?

Przepisy dotyczące archiwizacji dokumentów

Na samym początku należy zapoznać się z przepisami określającymi sposoby archiwizacji akt. Regulacje te różnią się w zależności od rodzaju dokumentu — inne są dla dokumentów pracowniczych, a inne dla dokumentów księgowych. Jednak można wyszczególnić ogólne przepisy stosowane do wszystkich akt.

Każda dokumentacja w przedsiębiorstwie powinna zostać odpowiednio sklasyfikowana. W klasyfikowaniu większości akt powinno się wziąć pod uwagę następujące czynniki: rodzaj zarchiwizowanego dokumentu, nośnik dokumentacji oraz dostęp osób trzecich.

Już na samym początku należy podzielić dokumenty wedle ich przedmiotu, gdyż są one zazwyczaj szczegółowo regulowane przez odrębne przepisy. Należy również wziąć pod uwagę nośnik dokumentów — inaczej będziemy się obchodzić z dokumentami papierowymi, a inaczej z elektronicznymi.

Archiwizacja papierowa a archiwizacja elektroniczna

Warto rozważyć, jaki nośnik dokumentów będzie najlepszy — papierowy, czy elektroniczny. W przypadku dokumentacji papierowej na pewno trzeba się liczyć z zapewnieniem odpowiedniego miejsca na archiwum. Musi być ono również dobrze zabezpieczone przed dostępem nieuprawnionych osób oraz przed czynnikami powodującymi niszczenie papieru (na przykład pleśń).

Takie rozwiązanie może być optymalne dla małych firm, które są w stanie pomieścić dokumentację w swojej siedzibie oraz nie zatrudniają wielu pracowników. Natomiast w przypadku większych firm, które zatrudniają nawet po kilkaset osób, lepszy może się okazać system elektronicznego obiegu dokumentów.

Elektroniczne przechowywanie oraz archiwizacja dokumentów to wyjątkowo wygodny wybór. Na przykład archiwizacja faktur w formie elektronicznej umożliwia nie tylko łatwe wyszukiwanie kontrahentów, ale również wykonanie analiz przychodów i kosztów. Co więcej, cyfrowe przechowywanie dokumentów może odbywać się w chmurze lub na serwerach firmy, które na pewno zajmą mniej miejsca niż rozległe archiwum na dokumenty papierowe.

Dlaczego koncentracja jest ważna?

0
Dlaczego koncentracja jest ważna

Każdy, kto ma do wykonania trudne zadanie, wie, jak ważna jest umiejętność skoncentrowania się na nim. Jeśli rozpraszają nas drobiazgi albo uporczywe myśli, o wiele więcej czasu musimy przeznaczyć na wykonanie swoich obowiązków w pracy czy na naukę.

Czy warto iść na studia architektoniczne?

0
studia architekt

Nie jedna osoba w dzieciństwie bawi się budując konstrukcje z klocków lub w grach komputerowych. Okazuje się, że wpływa to na ich rozwój oraz na ich kreatywność. W dorosłym życiu osoby takie zaczynają poważnie myśleć nad wybraniem się na studia architektoniczne? Wybór studiów to bardzo ważna rzecz. Dlaczego warto pójść na architekturę? Na przykład dlatego, że architektura to interdyscyplinarny zawód. Przekonaj się sam! 

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/czy-warto-isc-na-studia-architektoniczne/

Architektura jako branża interdyscyplinarna

Praca architekta jest nie tylko niezwykle interesująca, ale podczas niej jesteśmy stawani przed ciągłymi wyzwaniami. Na studiach architektonicznych będziesz uczyć się wielu zagadnień związanych z architekturą, ale również z dziedzinami z nią powiązanymi.  

Poznasz informacje z branż takich jak urbanistyka, budownictwo czy konstrukcje budowlane. Po skończonych studiach architektonicznych nie będziecie jednaj najlepszymi na świecie specjalistami z urbanistyki czy konstrukcji budowlanych lub hydraulicznych. Będziemy posiadać je w takim stopniu, aby móc stworzyć dobre projekty architektoniczne. 

Co otrzymamy po studiach architektonicznych?

Nieznaczny odsetek absolwentów szkoły wyższej na kierunku architektonicznym zostaje architektami. Jednak nie jest to związane z tym, że nie po studiach ciężko jest im znaleźć pracę i po prostu wycofują się półki jeszcze jest na to czas. Jest to bardziej uzależnione od tego, że po studiach architektonicznych nie jesteśmy zmuszeni do wykonywania tylko jednej rzeczy. Dla dobrego architekta znajdzie się miejsce w nie jednej branży. Po szkole wyższej na kierunku architektonicznym możemy pracować nie tylko jako sam architekt. Możesz podjąć pracę z dziedziny urbanistyki. Innym pomysłem jest to, że będzie pracować jako architekt wnętrz.

Po studiach możesz zostać też architektem krajobrazu czy inżynierem robót budowlanych. Wszystko zależy od naszych upodobań i od branży, w której siebie widzimy. Często architekci projektujący domy, są również kierownikami budowy innego projektu. Odnalezienie się na rynku pracy po studiach architektonicznych jest łatwiejsze niż w nie jednej branży.

Jaka praca po studiach architektonicznych? 

Kończąc szkołę wyższą o kierunku architektonicznym, możemy pracować jako: 

  • Grafik – 2D lub 3D 
  • Scenograf 
  • Pracownik branży reklamowej
  • Designer
  • Projektant wzornictwa przemysłowego

Zobacz też: http://www.goforchange.pl/studia-architektoniczne-wszystko-co-powinienes-o-nich-wiedziec/

Trzy powody, aby skończyć z multitaskingiem

0
multitasking

Multitasking powoduje zwiększenie zmęczenie, a także zestresowananie. Efekty naszej pracy wbrew pozorom są gorsze. Sprawdź sam z jakiego powodu robienie wielu czynności naraz może zrujnować twoją karierę. Nie każdy multitasking jest jednak zły. Robienie wielu czynności w tym samym czasie wymaga od nas wysiłku, skupienia, ale również myślenia. Taka wielozadaniowość potrafi zabrać nam sporą ilość czasu a także energii, którą moglibyśmy spożytkować na lepsze efekty pracy. Dodatkowo multitasking rujnuje naszą produktywność, a większym stopniu może nawet zniszczyć nasze szanse na karierę czy też za robienie większych pieniędzy. Sprawdź dlaczego multitasking jest cichym zabójcą twojej kariery. Oto trzy główne powody.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/multitasking/

1. Multitasking to więcej błędów, więcej stresu oraz więcej czasu

Za wykonywanie wielu czynności na raz musimy zapłacić nie tylko czasem ale również naszą energię. W gorszym scenariuszu będzie to także nasze zdrowie oraz pieniądze. Tak naprawdę multitasking nie polega na wykonywaniu kilku czynności jednocześnie, a jest ciągłym przeskakiwaniem pomiędzy zadaniami.

Takie dryblowanie pomiędzy czynnościami do wykonania kosztuje nasz mózg bardzo dużo cennej energii i kropka Praca wykonana w taki sposób jest niezwykle wyczerpujące. Pełna koncentracja na jednej czynności jest mniej męcząca niż ciągłe ciągłe przeskakiwanie z jednego zadania na drugie i tak w kółko.

2. Nikt nie posiada talentu do multitaskingu

Bardzo często zdarza się tak że, że osoby które wykonują wiele zadań na raz są jednocześnie w tym słaby. Dla takiego przekonania wykonano eksperyment w 2009 roku. Uczestnicy eksperymentu z Uniwersytetu Stanforda mieli bardzo szybkim tempie zadeklarować, czy widzą spółgłoskę samogłoskę lub liczbę parzystą czy nieparzystą.

Osoby, które wyznawał multitasking wypadły o wiele gorzej niż uczestnicy badania, którzy stronili od wielozadaniowości. Nasuwa to pewne wnioski.

3. Multitasking sprawie, że będziemy mniej inteligentni

Na liście, rzeczy składający się z błędów popełnianych przy wielozadaniowości znajdziemy:

• Większą liczbę błędów

• Pochłonięcie większej ilości czasu 

• Wywołanie większego stresu 

• Zwiększenie produkcji hormonów stresu oraz hormonu adrenaliny 

• Zmniejszenie kreatywności oraz zdolności do pogłębionej pracy 

• Utrudnienie eliminacji mało istotnych szczegółów

Być może jednak do zrezygnowania z multitaskingu skłoni nas coś innego. Udowodnione jest że nasza skuteczność w rozwiązywaniu trudnych problemów spada podczas wykonywania multitaskingu o równowartość około 10 punktów IQ.

Zobacz też: http://www.goforchange.pl/prokrastynacja-jak-przestac-odkladac-wszystko-na-pozniej/

Pneumatyka przemysłowa

0
Pneumatyka przemysłowa

Urządzenia pneumatyczne wykorzystują mechanizm sprężonego powietrza (lub innego gazu o zbliżonych właściwościach) w celu przekazania energii. Podstawowe pneumatyczne układy sterowania zawierają trzy części, które odpowiadają za: przygotowanie powietrza, sterowanie nim oraz część odpowiedzialnej za wykonanie działania. W przemyśle urządzenia pneumatyczne to w największej mierze siłowniki, sprężarki, zbiorniki ciśnieniowe czy mniejsze elementy jak szybkozłącza.

Siłowniki pneumatyczne

Największe przedsiębiorstwa produkujące siłowniki pneumatyczne posiadają w swojej ofercie urządzenia tłoczyskowe oraz beztłoczyskowe zarówno jednostronnego jak i dwustronnego działania. Stosuje się je jako elementy napędzające maszyny i urządzenia a także do usprawnienia procesów technologicznych i produkcyjnych poprzez ich automatyzację. Warto zwrócić uwagę, by produkowane urządzania były zgodnie z międzynarodowymi standardami ISO. Dzięki temu przedsiębiorstwo będzie miało swobodną możliwość kupna elementów u innych producentów.

Sprężarki

W przemyśle pneumatycznym sprężarki mają szerokie zastosowanie. Są one elementem napędowym dla wielu narzędzi, m.in. kluczy pneumatycznych, szlifierek czy wiertarek. Na masową skalę producenci urządzeń do gospodarstw domowych wykorzystują sprężarki do zasilenia wentylatorów, odkurzaczy czy suszarek do włosów. Wybierając odpowiednią sprężarkę należy zwrócić uwagę na ciśnienie robocze w elementach układu uzdatniania, parametry dostarczanego powietrza przez urządzenie a także na tryb pracy sprężarki. Ta ostatnia kwestia jest o tyle ważna, ze względów ekonomicznych gdyż złe dopasowanie urządzenia spowoduje jego krótszą żywotność.

Zbiorniki ciśnieniowe

Odpowiedzialne za magazynowanie sprężonego powietrza, azotu lub innych wykorzystywanych substancji przy zachowaniu ich odpowiedniego ciśnienia. Jest nieodzownym elementem instalacji ciśnieniowych. Dzięki zbiornikom ciśnieniowym można zachować dłuższą żywotność sprężarek czy kompresorów, obniżyć ilość zużywanej energii do pracy urządzania co prowadzi do ogólnego spadku wydatków eksploatacji tych maszyn. Przy użyciu należy koniecznie pamiętać, że urządzania muszą zostać odebrane do użytku przez UDT (Urząd Dozoru Technicznego).

Szybkozłącza

Stosowane w pneumatycznych i hydraulicznych (w zależności od wybranego rodzaju) systemach i układach do zasilania medium roboczym. Dzięki szybkozłączom można w prosty a przede wszystkim bezpieczny sposób łączyć m.in. przewody spiralne czy węże pneumatyczne bez użycia narzędzi.

Pneumatyka przemysłowa rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Jednym z liderów na rynku jest sklep z pneumatyką Air-Com.pl, który oferuje szeroki wybór elementów i urządzeń do pneumatyki siłowej. Firma specjalizuje się w automatyzacji procesów produkcyjnych a także projektowaniu i dystrybucji maszyn pneumatycznych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku Air-Com realizuje zamówienia do 2 dni roboczych. Mając na względzie dobro i potrzeby klientów firma oferuje także projekty od ręki oraz na zamówienie dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Żyrandole kryształowe w 5 odsłonach — w jakich wnętrzach wyglądają najlepiej?

0
Żyrandole kryształowe

Pewne trendy w aranżacji wnętrz są ponadczasowe i nic nie wskazuje na to, aby ich popularność miała kiedyś minąć. Jednym z najlepszych przykładów są żyrandole kryształowe, cieszące się stale niesłabnącym uznaniem. Eleganckie, nonszalanckie i luksusowe, tak w skrócie można je opisać. Tym, co świadczy o ich silne, jest ponadto fakt, że wbrew pozorom pasują one do wielu stylów, w których może być urządzone pomieszczenie. W jakich wnętrzach prezentują się najlepiej?

Modne żyrandole kryształowe w pokoju glamour

Dla wielu osób pierwszym skojarzeniem związanym z żyrandolami kryształowymi są wnętrza utrzymane w stylu glamour. Czym się on wyróżnia? Przede wszystkim bogactwem dodatków, wrażeniem ogólnego luksusu, błyskiem i fantazyjnymi dodatkami. Całość utrzymana jest jednak w eleganckim i szykownym stylu, a mnogość błyskotek w żaden sposób nie przekracza granic dobrego smaku, dzięki czemu wnętrze zachowuje ekskluzywny charakter. Żyrandole kryształowe są wręcz stworzone do tego rodzaju pomieszczeń, perfekcyjnie wpisując się w założenie aranżacji, i stanowiąc właściwie najlepsze wykończenie.

Żyrandole kryształowe w klasycznych wnętrzach

Choć żyrandol kryształowy jest oczywistym wyborem w przypadku wnętrz glamour, paradoksalnie drugim stylem, który nasuwa się na myśl o tego rodzaju lampie, są pomieszczenia klasyczne. Są idealnym dopełnieniem przestronnych salonów, utrzymanych w stonowanej kolorystyce. Same w sobie ze względu na wyjątkową dekoracyjność stanowią często główną ozdobę i najbardziej charakterystyczny element wystroju. Dopasowane stylistycznie dodatki w postaci lustra, oparcia krzeseł czy ramek na zdjęcia dopełniają z kolei idealnie całości.

Eleganckie żyrandole kryształowe w stylu francuskim

Kolejnym stylem w aranżacji wnętrz, w przypadku którego żyrandole kryształowe są najlepszym możliwym rozwiązaniem, jest styl francuski, zwany niekiedy paryskim. Jak sama nazwa wskazuje, oparty jest on na estetyce typowej dla wnętrz uroczych mieszkań w stolicy Francji, w której dominują pastelowe kolory, bogato zdobione elementy wykończeniowe, jasne wnętrza i duża ilość dodatków. W pomieszczeniach tego typu żyrandol kryształowy jest nieodzownym elementem aranżacji, podkreślając elegancki i ekskluzywny charakter wnętrza.

Nowoczesny żyrandol kryształowy w modernistycznej odsłonie

Choć w pierwszym momencie żyrandole kryształowe brzmią jak zaprzeczenie dopasowanego wykończenia pomieszczenia w stylu nowoczesnym, nic bardziej mylnego. O ile rzeczywiście trudno byłoby umiejętnie zestawić je z wnętrzem loftowo-industrialnym lub skandynawskim, o tyle przy odrobinie dobrych chęci można stworzyć niezwykle udaną kompozycję, w której żyrandol kryształowy idealnie dopełni modernistyczne wnętrze. Należy wówczas pamiętać o tym, że lampa stanowić będzie główny element dekoracyjny, pozostałe ozdoby powinny z kolei być dobrze dopasowane do niego stylem i raczej w umiarkowanej ilości. Dobrym pomysłem jest na przykład czarny żyrandol i dodatki, w zestawieniu z białymi ścianami i wyposażeniem.

Żyrandole kryształowe do pomieszczeń w duchu vintage

Elegancki żyrandole kryształowe mogą okazać się także idealnym rozwiązaniem w pomieszczeniach utrzymanych w stylu vintage, będący mieszaniną różnych przedmiotów minionych epok. Ma on niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju urok, ale mimo różnorodności i ilości elementów potrafi tworzyć spójną całość o artystycznym charakterze. W pomieszczeniach tego typu oryginalny żyrandol kryształowy potrafi perfekcyjnie wpisać się w osobliwy nastrój miejsca, podkreślając jego estetykę.

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu opakowania?

0
projektowanie opakowań

Wraz z rozwojem technologii produkcja opakowań zmienia się nie do poznania. Wdrażane nowoczesne metody produkcji oraz świeże spojrzenie na rolę opakowania sprawiają, że dzisiaj są one wyrobem wysokiej jakości, który stanowi istotne narzędzie w codziennej rywalizacji o klienta.

Jakie funkcje pełni opakowanie?

Podstawowym zadaniem opakowania jest ochrona jego zawartości przed uszkodzeniem i wpływem czynników zewnętrznych. Dotyczy to każdej branży podobnie jak fakt, że opakowanie jest również źródłem informacji na temat składu produktu oraz jego producenta. Dlatego dzisiaj opakowanie może być również nośnikiem emocji, które mogą mieć decydujący wpływ na decyzje zakupowe klientów. Wszystko jednak zależy od technologii, jakie zostaną wykorzystane do jego produkcji.

Zlecenie przygotowania projektu

Projektowanie opakowań wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Jeśli w naszym zespole nie posiadamy specjalistów w tym zakresie, to zawsze możemy nawiązać współpracę z firmą realizującą tego typu zlecenia. Lecz wtedy nie zapominajmy o przekazaniu naszego briefu z najistotniejszymi informacjami dotyczącymi naszej marki oraz produktu. Zawarte w nim informacje dobrać metody przekazu informacji oraz content.

Projektowanie opakowania a marketing sensoryczny

Jeśli posiadamy już kilka propozycji designu opakowania, to warto wówczas zwrócić uwagę na istotny czynnik, jakim jest marketing sensoryczny. Stanowi on nieodłączny element wielu strategii marketingowych zarówno dużych, jak i małych firm. Jego skuteczne wykorzystanie wpływa na atrakcyjność produktu, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Dzieje się tak za sprawą oddziaływania na poszczególne zmysły na różne sposoby poprzez m.in. kolorystykę, układ treści, zdjęcia oraz tekst. Dlatego każdy z tych elementów powinien być dobrze wyeksponowany, co pozwoli zwrócić uwagę klienta. Jednak nie można również zapominać o sposobie wydruku takiego opakowania. Tutaj mogą być wykorzystane nowoczesne technologie, które pozwolą zastosować marketing sensoryczny w praktyce. Przykładem takiego rozwiązania jest lakierowanie druku, którego zadaniem jest uzyskanie efektu wypukłości druku. Zastosowanie warstw i różnych powierzchni uwzględnionych w projekcie opakowania sprawia, że klient podczas zapoznania się z treścią opakowania może poczuć przekazywane informacje. Różna powierzchnia wybranych fragmentów treści lub zdjęć jest sposobem na przekazywanie bodźców sensorycznych poprzez dotyk. Dzięki temu nasz produkt postrzegany jest jako ekskluzywny i lepszy od innych konkurencyjnych marek.

ZOBACZ TEŻ